מרנטה 1 על 1

מורנטה-הויה

 Maranta leuconeura, prayer plant  
משפחת המרנטות זו משפחה של צמחים יפייפים בעלי עלים ציורים ויחודיים. מדובר על צמח נשפך וקצת מפונק (דומה מאוד למשפחת הקלתאות) אבל אם תקפידו על התנאים שמתאימים לו, תוכלו להכניס אופי וצבע לכל חלל. כינוי נוסף שיש למרנטה הוא "צמח התפילה"(Prayer Plant), המרנטות קיבלו את הכינוי הזה בגלל תזוזת העלים המיוחדת שלהם. כדי למקסם את אספקת האור לצמח, בשעות היום העלים של המרנטה יהיו פרוסים לרווחה ובשעות הערב העלים יתרוממו כלפי מעלה וילכו לישון. צמח המרנטה מגיע אלינו מהיערות הטרופיים של ברזיל. 
 
אור: 
צמח המרנטה ייהנה מעוצמת אור גבוה עד בנונית אך חשוב לא למקם תחת שמש ישירה. 
 
השקיה: 
השקיה נכונה היא המרכיב החשוב ביותר בהצלחת גידול המרנטה. בניגוד לרוב צמחי הבית, המרנטות לא אוהבת ששורשי הצמח יתייבשו לחלוטין לכן חשוב שהאדמה תישאר לחה (לא ספוגה) כל הזמן. בנוסף, חשוב לדעת שמשפחת המרנטות רגישות למלחים שמגיעים ממי ברז ולכן אנחנו ממליצים להשקות עם מים מורתחים, מסוננים, מי מזגנים או עם מים מהברז שישבו 24 שעות והמלחים שלהם ירדו. 
לחות: 
לחות, לחות ועוד לחות. משפחת המרנטות מגיעה אלינו מאזורים טרופים ששם אחוזי הלחות גבוהים מאוד לכן, הקפידו לעזור לצמח לקבל את הלחות שהוא צריך. הדרך הטובה לכך היא פשוט לקחת ספריי ולרסס את הצמח במים אחת לכמה ימים, רצוי בשעות הבוקר. 
דישון: 
אנחנו ממליצים בחודשי האביב, הקיץ והסתיו. 
רבייה והשרשה: 
את המרנטה ניתן להרבות על ידי ייחור. אם המרנטה השתלט לכם על החלל וגדל לכל עבר תוכלו פשוט לחתוך חלקים ממנו (בין מפרקי העלים), ולשים בכוס עם מים עד שישריש. לאחר מכן, תשתלו אותו בכלי חדש ותדאגו להשקות באופן קבוע בשבועת הראשונים עד שיתחזק. מזל טוב! מרנטה נוסף הצטרף למשפחה. 
רעילות: 
לא למאכל, צמח המרנטה ידידותי לאדם ולבעלי חיים. 
טמפרטורה: 
טמפרטורה מומלצת 15-30c