אלוקסיות 1 על 1

האלוקסיות, המכונות גם "אוזן פיל", הן משפחה נרחבת הכוללת מגוון מינים שונים ומיוחדים. זהו צמח רב שנתי, המגיע מאזורים טרופיים באסיה בעיקר. בשנים האחרונת הפכו לצמחים מבוקשים ונפוצים בכל רחבי העולם. משפחה זו מאופיינת בעלים רחבים בצורת טיפה או לב על גבעולים זקופים הצומחים מתוך פקעות.  האלוקסית הן חלק ממשפחת הארואידים (לופיים), הכוללת צמחים שאתם בטח מכירים כמו מונסטרה, אנטוריום, ספטיפיליום, פוטוסים פילודנדרונים ועוד.
אצלנו בהויה תוכלו למצוא מספר סוגי אלוקסיות:
אלוקסיה זברינה - בעלת גבעולים עם גוונים מנומרים מטורפים יחד עם עלים גדולים וירוקים בצורת חץ מחודד
אלוקסיה בלאק וולווט - אלוקסיה קטנה ונמוכה, אך מיוחדת במיוחד. בעלת עלים בעלי מרק קטיפתי שחור, עם ורידים לבנים ומודגשים. צידם התחתון של העלים בגוון בורדו מיוחד.
אלוקסיה פולי - אלוקסיה בעלת עלים בצורת חץ בצבע טורקיז משגע עם ורידים לבנים מודגשים, צידם התחתון של העלים בגוון בורדו כהה.
אלוקסיה קלידורה - מלכת האלוקסיות. היא ענקית, מרשימה ומתנשאת לגובה של מטר וחצי כמעט, בעלת .עלים ענקיים וזקופים בצורת לב
מתוך משפחת הארואידים, אלוקסיות נחשבות למפונקות יותר שביניהם, אך עם הידע הנכון והתאמת התנאים כל אחד יכול לגדל אלוקסיה מהממת לתפארת.
אור:
דורשת עוצמת אור בינונית ומעלה יכולה לדעוך כאשר לא מקבלת מספיק אור. מומלץ למקם אותה באזור מואר מאוד בבית או בחוץ בצל מלא.
אדמה:
העדפה לאדמה מאוורת ולא דחוסה. מומלץ לשתול בתערובת של קוקוס ופרלייט.
השקייה:
אלוקסיות יכולות להיות רגישות לריקבון ולכן כדאי להשקות אך ורק כאשר האדמה יבשה כמעט לגמרי.  אינדיקציה טובה שהגיע הזמן להשקייה היא כאשר העלים נראים שמוטים ועייפים. 
לחות:
כדי שהאלוקסיה תשגשג מומלץ לדאוג לתנאי לחות ממוצעת ומעלה. כדי להגביר את רמת הלחות בסביבתה ניתן להשתמש במפזר אדים, או אפילו להניח קערת מים בקרבתה.
ייחור והשרשה:
ניתן ליחור והשרשה מפיצול או מהשרשה של הפקעות (וגם חלק ממנה). לא תתייחר מעלים. ניתן לפצל צמחים עצמאיים אשר צומחים מפקעות נפרדות או לחפש בתוך העציץ פקעות שעדיין לא הצמיחו עלים, אותן ניתן להפריד ולהשריש בפרלייט או הידרוטון. כאשר צמחו מהפקעת שורשים ראשוניים אפשר להעביר לעציץ עם תערובת שתילה.
רעילות:
רעילה, יש להרחיק מהישג ידם של ילדים ובעלי חיים.