איך תשקו נכון את צמחי הבית שלכם?

איך תשקו נכון את צמחי הבית שלכם
להשקות צמחים נכון נשמע כמו משהו פשוט אך מסתבר שהרבה אנשים מתקשים עם הפעולה הזו. רוב מקרי המוות של צמחי הבית נובעים מהשקיה לא נכונה או יותר נכון, השקיית יתר. ריכזנו עבורכם 5 טיפים שיעשו לכם קצת סדר באיך ומתי כדאי להשקות את הג'ונגל הפרטי שלכם.  
הכירו את הצמחים שלכם:  
כמו בני אדם, גם לצמחים יש דרישות שונות והן משתנות מצמח לצמח. אין כלל אצבע שיגיד לכם במדויק מתי הצמח דורש השקיה לכן חשוב מאוד שתכירו היטב את צמחי הבית שלכם ודרישותיהם השונות. ישנם צמחים שדורשים שמצע האדמה תהיה לחה באופן קבוע כמו משפחת השרכים או משפחת הקלתאות, מנגד ישנם צמחים צריכים שהאדמה שלהם תהיה יבשה לחלוטין אחרת השורשים עלולים להירקב, לדוגמא - אגלונומה, סנסיווריה או סוקולנטים, אלו צמחים שחייבים שהאדמה שלהם תהיה יבשה לחלוטין לפני שמשקים פעם נוספת. לכן, לפני שאתם משקים את הצמח שלכם תוודאו שאתם יודעים מה הצמח שלכם צריך על מנת שיצליח לגדול ולשגשג אצלכם. 
כשמשקים אז משקים: 
בזמן ההשקיה חשוב מאוד להשקות באופן יסודי את כל מערכת השורשים של הצמח ולדאוג שהמים יגיעו לכל האדמה של הצמח, עד התחתית. השקיה בצורה לא אחידה גורמת לשורשי הצמח לחפש את מקור המים ועלול להוביל לנעילת שורשים וגדילה לא אחידה של הצמח. 
תשקו את האדמה ולא את העלים: 
מים עומדים על עלי הצמח עלולים לעודד גדילה של חיידקים, מזיקים, מחלות או בעיות בריאות לכן אחרי  אכ
ל השקיה או מקלחת דאגו ליבש ביסודיות עם מטלית יבשה את עלי הצמח. בנוסף, אנחנו מאוד ממליצים אחת לכמה חודשים (בעיקר בחודשי הקיץ) לרענן את הצמח עם מקלחת מים עדינה כדי לנקות היטב את העלים, להסיר את האבק ולרענן את הצמח בלחות.   
ניקוז: 
ניקוז המים הוא אחד המרכיבים החשובים בגידול צמחי בית. כמו שאתם לא הייתם מרוצים אם הנעליים שלכם היו רטובות במהלך כל היום כך גם הצמחים. אדמה רטובה לאורך זמן תגרום למחלות וריקבון שורשים. לאחר השקיה תנו לצמח מספר דקות לנקז את כל מי ההשקיה העודפים ולאחר מכן ורוקנו את צלחת הניקוז/בית העציץ. 
תכירו את משקל הצמח שלכם: 
הדרך היעילה ביותר שתעזור לכם להחליט אם הצמח שלכם צריך סיבוב השקיה או לא, היא על ידי הערכת משקל הצמח. אם אתם לא בטוחים אם הצמח זקוק כרגע להשקיה פשוט תרימו אותו לאוויר, אם הוא מרגיש לכם מאוד קל אז תשקו אותו, אם לא אז חכו עם סבב ההשקיה עוד קצת.